4. etapa

Valsorey Hut - Chanrion Hut

Valsorey Hut (3030m) - Plateau du Couloir (3660m) - Sonadon Glacier - Col du Sonadon (3504m) - Mt. Durand Glacier - Chanrion Hut (2462m)

Kolem šesté ráno ještě za šera všichni vyrážíme směrem k platu du Colouir, znamená to překonat 550 výškových metrů po zmrzlém firnu, většina jde na mačkách s lyžemi na batohu, s Jirkou zkoušíme kam nás to na lyžích vyzbrojených hřebeny až pustí, asi 100m pod sedlem i my musíme sundat lyže a nazout mačky, terén je příliš vymletý lavinami a lyže se nám začaly nebezpečně smekat. Kousek nad sedlem, které je pod jižní stěnou Grand Combin je na skále napravo vidět bivak Mussd, míjíme jej a pokračujeme sjezdem do sedla Sonadon. Počasí se začíná horšit, svítí ještě slunce, ale husté mraky věstí zhoršení. Na platu ledovce Mont Durand už vidíme jen na 20 metrů a mnohdy nedokážeme posoudit, zda jedeme nebo stojíme. S Paličem jsme se nečekaně srazili, a Lenka předvedla kotoul na lyžích, odnesly to brýle a hůlka, ale všichni jsme celí a bez újmy. Tady je neocenitelná Jirkova GPS a mapa, kterou si do ní doma nalil. Dnešní túra měla být jedna z nejzajímavějších, ale my nevidíme ani nebezpečný ledopád, který jsme podjeli, ani vrcholy Tete Be a Tete Blanche. Viditelnost se zlepšuje, až když je chata Chanrion v dohledu, sníh je v závěrečném sjezdu mokrý a těžký jako beton.
Chatař nás informuje, že se počasí neustále zhoršuje a určuje snídani na 4 hodinu ranní, kdo zde nechce zůstat, tak musí vyrazit včas.

[ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ]
Trasa The Haute Route.  Kliknutím na obrázek se zobrazí zvětšenina trasy.